Met ‘shapeshift’ vering?
Onderstaand artikel komt van maxxmoto.be
Via de Italianen van InMoto leren we dat BMW vermoedelijk eind dit jaar een nieuwe grote GS zal voorstellen. De motor bouwt verder op de historische basis van de GS als hoogpoter met telelever vork en boxer-motor…maar de grootste nieuwigheid lijkt gepikt van een verrassende nieuwkomer.
Uit de Spypics kunnen we weinig afleiden, buiten het feit dat BMW het klassieke recept behoudt. De camouflage kuip verraadt dat de voorzijde mogelijks wat aanpassingen krijgt met een nieuwe koplamp, maar verder is het te vroeg dag om uitspraken te doen. En toch: uit de gelekte afbeeldingen zien we dat de vering van de motor serieus in hoogte verstelbaar is.
Een puntje waar menig GS-rijder gevoelig aan is, je bent tenslotte onderweg met een bakbeest dat volgeladen al rap een kilo of 300 weegt. Het zou dus toch praktisch zijn om bv. bij het opstappen of opstappen van passagier nét een tikkeltje sneller met je voeten aan de grond te kunnen en toch ook de lange veerweg voor het rijcomfort en schokabsorptie onderweg te behouden.
Enter variabele veerweg oftewel ‘shapeshifting’, een trucje dat we kennen van de starts bij de MotoGP én…vanop Harley-Davidson’s Pan-America. Toegegeven, in BMW’s ESA zat reeds een gelijkaardige functie ingebouwd al gaat de elektronisch instelbare vering van de Pan-Am wel een stuk verder. Wij durven alvast te gokken dat de nieuwe grote GS ook een Shapeshifter wordt. Voor meer technische informatie wordt het nog een half jaartje wachten…tenzij er eerder zaken lekken.
Bron: InMoto
Bekijk onze nieuwspagina, hier ga je alle ritten terug vinden.
Dit is een website over vrienden op leeftijd dewelke de liefde voor de motor terug hebben ontdekt.
Deze website gebruikt cookies om uw surf ervaring te verbeteren.